Kalán László – értékesítési vezető, Újház Debreceni út, Nyíregyháza
Az Újház csoport nyíregyházi székhelyű tagcége, az Újház Debreceni út Kft. több mint 40 éves múltú nyírségi vállalkozás. A folyamatos megújulásnak és fejlődésnek köszönhetően napjainkra az ország egyik meghatározó építőanyag-forgalmazó szakkereskedésévé fejlődött. Elvük azonban az évtizedek során mit sem változott: továbbra is az elégedett Ügyfél a legfontosabb számukra. Mára a hálózat számos tagja meggyőződött arról, hogy üzleti életüket egyszerűbbé és sikeresebbé tette a Magyarországon egyedülálló, értékesítést ösztönző platform: a BRANDOCS.
AZ ÚJHÁZ DEBRECENI ÚT ÉS A BRANDOCS SIKERTÖRTÉNETE
Vajda Szabolcs, fejlesztési vezető elmondása szerint már óriási szükségük volt egy megbízható online rendszer bevezetésére. Forgalmuk és ügyfélkörük túllépte azt a volument, ahol az értékesítők egyszerűen és könnyedén fejben tarthatnák az ajánlatokkal kapcsolatos napi teendőket. Vezetőként belegondolni sem mert abba, hogy vajon hány üzleti lehetőségük úszott el csupán amiatt, hogy az ajánlatadást követően nem a megfelelő időben keresték fel az ügyfeleket. Léptek tehát egyet a fejlődés lépcsőjén, és üzleti folyamataik rendszerezéséhez a BRANDOCS online automatikus ajánlatküldő és utánkövető rendszert választották. Félévnyi használat után 25%-os ajánlatelfogadási növekedést tapasztaltak, így Vajda Szabolcs azt is világossá tette, hogy befektetésük ez idő alatt maximálisan megtérült.
AZ ELFELEJTETT CSATOLMÁNYOK IDEJE LEJÁRT
A fejlesztési vezető véleménye szerint a szakértői gárda számára a rendezett munkavégzés a legfontosabb kiindulópont. Mára teljesen maguk mögött hagyták azokat az időket, amikor túlterheltség miatt elfelejtkeztek egy-egy megrendelésről vagy ajánlatküldésről.
Minden egyes ajánlatnak az életútját gyönyörűen végig tudjuk követni, így az értékesítő a megrendelés után is tud érdeklődni a beszerzésnél, mert minden információ mindig szem előtt van. Ennek köszönhetően a kollégák azt is pontosan tudják, hogy melyik ajánlat mikor milyen státuszban van. Az értékesítési folyamataink sokkal gyorsabbak lettek. Sok időt és energiát vesz le az új rendszer a kollégáink válláról.
– összegezte a tapasztalatokat Vajda Szabolcs.
KIHÍVÁSOK ÉS JUTALMAK
Kalán László, értékesítési vezető úgy látja, hogy a cég számára a legnagyobb kihívást a kollégák régi rutinjának megváltoztatása, az új megközelítésre való átvezetése jelentette. Hamarosan a kollégák is azt vették észre, hogy a BRANDOCS segítségével a korábban esetlegesen el nem végzett feladatok ismét a látókörükbe kerülnek. Tehát nem pluszmunka keletkezik, mint a fejlesztési vezető is hangsúlyozta, csupán az immár strukturált és rendszerezett adathalmazból hirtelen ismét transzparenssé váltak a még elvégzésre váró feladatok. Így miután megértették a rendszer mögötti logikát, ki tudták használni a benne rejlő lehetőségeket is.
Körülbelül fél évvel ezelőtt vezettük be ezt a rendszert. Idővel mindenki meglátta a benne rejlő potenciált. Ha sikeresebbek tudnak lenni a munkájukban, akkor azt a BRANDOCS rendszernek is köszönhetik. Tehát egyértelműen erre vezethetjük vissza a hatékonyság-növekedést.
– foglalta össze a platform használatával járó következtetéseit Kalán László.
Az értékesítési vezető azt is elmesélte, hogy sokat segít számukra a rendszer abban, hogy még jobban tudjanak reagálni az ügyféligényekre. A BRANDOCS használatával megszűnt a késedelembe esés és a reakcióidejük is csökkent.
„FIZIKAILAG LEHETETLEN HAVI 100 AJÁNLATOT FEJBEN TARTANI”
Nagy Csaba, értékesítő is úgy látja, hogy egy olyan cégnél, ahol rengeteg ajánlatkérés történik, egyszerűen fizikailag lehetetlen a havi 100 kiadott ajánlattal kapcsolatban mindenre emlékezni. Ezzel szemben a BRANDOCS mindig tudja, hogy melyik ajánlat milyen státuszban van, és mi a következő teendő vele. Az értékesítő elmondása szerint az elmúlt fél év alatt ő egymaga 1200 ajánlattal dolgozott, nem volt ritka a napi 30-40 ajánlatkérés sem. Büszkén vállalja, hogy ma már könnyedén kiismeri magát a rendszerezett ajánlatok között. A BRANDOCS napi riportjai segítségével mindig tudja, kit kell felhívnia, és képtelenség elfelejteni, hogy kivel miben állapodtak meg.
A BRANDOCS attól értékes és egyedülálló számunkra, hogy a kollégáimnak nem kell felesleges csatolmányokkal bajlódniuk. Az ajánlati sablon nemcsak logikusan és igényesen van összeállítva, de még a szemnek is tetszetős. Sok időt meg tudunk spórolni, és még több hibázási lehetőséget ki tudunk küszöbölni azáltal, hogy nem kell az értékesítés során felesleges e-mailekkel bajlódnunk.
– mesélte el tapasztalatait Nagy Csaba.
Az értékesítő azt is elmondta, hogy az ügyfeleknek is nagyon tetszik az új árajánlat. Az idősebb korosztály külön értékeli, hogy könnyű a megrendelés, csupán egyetlen gombnyomással jelezhetik, ha megfelelő számukra az árajánlat. Végül, de nem utolsósorban a cég Google értékeléseinek száma is megnőtt: nagyon sokan dicsérik az ajánlatok megjelenését és átláthatóságát.
PRODUKTIVITÁS NÖVELÉSHEZ EGYSZERŰEN ELENGEDHETETLEN
A Debreceni út Kft. munkatársai az eltelt fél év tapasztalataiból azt szűrték le, hogy nemcsak az építőiparban, hanem minden olyan vállalkozásnál, ahol produktivitást akarnak növelni, egyszerűen elengedhetetlen egy ilyen rendszer használata, mint a BRANDOCS.
Majd az értékesítési vezető nevetve hozzátette: „A konkurenseinknek egyáltalán nem ajánlom a programot, ugyanis mi szeretnénk a leghatékonyabbak lenni! Szóval ők ráérnek a bevezetéssel!”
Napról napra egyre több értékes tapasztalat áll a rendelkezésünkre azoktól, aki már használják és szeretik a BRANDOCS rendszert. Hogy mire a legbüszkébbek azóta?
- Arra, hogy fényképes, arculatazonos ajánlataikkal kitűnnek versenytársaik közül.
- Arra, hogy a vásárlóiktól folyamatosan pozitív visszajelzéseket kapnak.
Arra, hogy értékesítőik maguk mögött hagyhatták az időrabló e-mail küldözgetést és a folyton módosítandó PDF csatolmányokat. - Arra, hogy üzleti folyamataik rendszerezettebbek, értékesítőik pedig stresszmentesebbek lettek.
- Arra, hogy az ajánlatküldés minden mozzanata pontosan mérhető és folyamatosan utánkövethető.
- Arra, hogy rövidebb idő alatt lényegesen több elfogadott megrendelésük realizálódik.