Juhász Attila – ügyvezető tulajdonos, Piramis Építőház Kft., Göd
A több mint 25 éves múlttal és tapasztalattal bíró Újház eddig is innovátor szerepet töltött be az építőanyag-piacon, ezért sem meglepő, hogy az országszerte több mint 80 telephellyel rendelkező építőanyag-kereskedelmi hálózatnál debütált először a BRANDOCS. Az automatizált ajánlatkészítő eszköz az értékesítés hatékonyságának növelése mellett az ajánlatok tökéletes utánkövetését is biztosítja felhasználói számára.
A PIRAMIS ÉPÍTŐHÁZ ÉS A BRANDOCS SIKERTÖRTÉNETE
Elsőként a Piramis Építőház, az észak-pesti régió prominens tagja integrálta mindennapi munkájába az új rendszert. A cég több vezetője is megosztotta tapasztalatait arról, hogyan segíti folyamataikat a BRANDOCS. A magyar tulajdonú, professzionális építőanyag-kereskedő cég ügyvezetőjének, Juhász Attilának a hitvallása szerint úgy kell viszonyulni az ügyfelekhez, ahogyan mi is elvárnánk, hogy bánjanak velünk. Vállalkozása mára egy tizenegyszeres Magyar Brands díjas, nagyra nőtt család, akik kiveszik részüket a helyi kezdeményezésekből, támogatják a környéken élőket. A cég a Marketing Diamond Awards Gyémánt Díjának tulajdonosa, a 2021. év Szerethető Munkahelyek díjazottja; mindemellett pénzügyi stabilitását a Bisnode a legmagasabb fokozatú tanúsítványával is elismerte.
ARCULATAZONOS AJÁNLATTÉTEL A HATÉKONYABB ÉRTÉKESÍTÉSÉRT
A pilot projektben részt vevő vállalatként a rendszerrel szembeni elvárásaik között szerepelt az arculatazonos, egységes megjelenés, a több elfogadott árajánlat, ezzel együtt pedig a hatékonyabb értékesítés. Juhász Attila elmondása szerint azért tette le voksát a BRANDOCS rendszer mellett, a MiniCRM integrációval együtt, mert tulajdonosként különösen fontos volt számára, hogy a kiküldött ajánlatok egyediek legyenek, markánsan elkülönüljenek a versenytársak által adott ajánlatoktól. Ajánlati megjelenésüket azóta elegánsabbnak, letisztultabbnak tartja. Előnyös megoldásként említi a termékkép megjelentést, valamint további, a vállalkozás életével kapcsolatos információk elhelyezésének lehetőségét a rendszerben.
Külön előny számunkra, hogy amikor ügyfelünk elfogadja az ajánlatot, egyetlen gombnyomással jóvá tudja azt hagyni. Ugyancsak egyedi és felettébb hasznos megoldásnak tartom, hogy szemben más előző rendszerekkel, itt még azt is meg tudjuk nézni, hogy az érdeklődőnk mikor nyitotta meg az ajánlatot. Ez az a pont, amikor az értékesítő kolléga a lehető legjobb időben tudja felvenni vele a kapcsolatot. Mindezen előnyöknek köszönhetően értékesítésünk hatékonysága és sikeressége nagyságrendekkel javult.
– összegezte tapasztalatait a cégvezető.
KÉPERNYŐOPTIMALIZÁLT AJÁNLATOK AZ ELÉGEDETT ÜGYFELEKÉRT
A Piramis Építőház büszke ügyfélorientált működésére, ezért is tartották lényegesnek, hogy egy új rendszer ne kizárólag a kollégák által legyen könnyen kezelhető, hanem megbízható és egységes információt tudjon nyújtani mind az ügyfelek, mind pedig a kollégák részére. Tapasztalataik alapján a vásárlók kifejezett igénye az, hogy az ajánlatban lássák a terméket vizuálisan megjelenítve is, az ne csak szöveges elemként kerüljön oda. Amikor kiderült, hogy a BRANDOCS ezt is tudja, még inkább kíváncsiak lettek az eredményre.
A cég fejlesztési vezetője, Debre-Grónai Anikó munkatársaival együtt egy olyan rendszert álmodott meg, ami magasabb szintű az előzőleg használt ajánlati rendszerüknél. Minél jobban megismerték a BRANDOCS lehetőségeit, annál inkább látták a benne rejlő potenciált.
Korábban normál PDF-ben e-mail segítségével küldtük ajánlatainkat. Az új rendszer egyik legfőbb előnye szerintem az, hogy képernyő optimalizált. Ez azt jelenti, hogy ügyfelünk akár a mobiltelefonján, laptopján vagy éppen a számítógépén jeleníti meg ajánlatunkat, az tökéletesen az adott eszköz képernyőjéhez illeszkedik. Mindent megfelelően lát, és mindezt bárhonnan eléri bármilyen számítógépes vagy telefonos alkalmazásban.
– tette hozzá a projekttel kapcsolatban.
A cég életében számtalanszor előfordult már, hogy ügyfeleiknek nem csupán egy árajánlatra volt szüksége, hanem több felújításba, beruházásba fogtak, melyekhez különböző időpontokban kértek árajánlatokat. Így óriási segítséget jelent számukra, ha a linket megnyitva az pontosan látják, hogy az ajánlatok között melyik verzióban vannak, hogy pontosan mi az ajánlat státusza; és ami még ennél is jobb, hogy az ajánlaton belül, igény esetén, kérdést is tudnak feltenni. Életszerű helyzet, hogy a burkoló vagy kőműves új információval áll elő a munkálatok során, ilyenkor az ajánlatkérőnek nem szükséges teljesen új ajánlatot kérnie, hanem elég módosítania a meglévőt. A BRANDOCS-ban folyamatosan a rendelkezésére áll minden egyes információ az ajánlatról, beleértve annak státuszát és verzióját is.
EGYSÉGES AJÁNLATADÁS, NÖVEKVŐ MEGRENDELÉSEK
A kiskereskedelmi üzletágvezető, Balogh János munkájához kapcsolódóan a rendszerből kinyerhető statisztikák hasznosságát emelte ki.
A BRANDOCS statisztikáiból pontosan látjuk, hogy indulás óta nagyjából 10 százalékkal nőtt az ajánlatok a megvalósulási aránya. Ez már önmagában is egy hatalmas eredmény. A további jó hír az, hogy a meg nem valósult eseteket is látjuk. Pontosan tudjuk a vevők reakcióit, amire újabb folyamatokat tudunk kialakítani. Ha megfelelően reagálunk, azt gondolom, hogy az értékesítési arányunk még ennél is jobb lehet!
– fogalmazott derűlátóan az üzletágvezető.
Összegezve a tapasztalatokat elmondható, hogy számtalan e-mail váltás és a felesleges telefonálás helyett az új automatizált ajánlatkészítő és utánkövető rendszer használatával idő és energia takarítható meg. A rendszer folyamatosan naprakészen tartja az elfogadott ajánlatokat, egyúttal megbízható statisztikai adatok is biztosít arról, hogy a kiküldött ajánlatok hány százaléka realizálódott megrendelésben, továbbá, hogy mindez mennyi idő alatt történt.
Az eddig akár napokig tartó és többkörös telefonálást is felölelő ajánlat-elfogadási folyamat így a BRANDOCS segítségével akár egy napra is rövidülhet.